Tikkurila Oyj
Lähtökohta:
Vuosikertomus on yksi sijoittajaviestinnän tärkeimpiä välineitä. Tikkurila halusi uudistaa vuosikertomustaan vuodelle 2011 ja valitsi kilpailutuksen kautta Grassin tekemään koko vuosikertomuksen uudelleen.
Teimme ja toteutimme:
Uudistusajatuksiemme pohjalta lähdimme asiakkaan kanssa kehittämään vuosikertomusta. Vuosikertomukseen toimme vahvasti mukaan Tikkurilan värien luomaa raikkautta, kepeyttä ja voimakkaita tunteita. Kertomusosiossa panostettiin mainonnalliseen ajattelutapaan, jonka vuoksi vuonna -12 kertomusosa eriytettiin omaksi kokonaisuudeksi. Vuosikertomusprojekti piti sisällään pitkän tähtäimen kuvasuunnitelman, kuvauksien yhteydessä tehdyt vuosikertomusvideot, erilliset kevytrakenteiset verkkosivut jne.
Lyhyesti
Asiakas: Tikkurila Oyj
Palvelut: Vuosikertomukset 2011–2014, visuaalinen suunnittelu,
valokuvien suunnittelu ja toteutus, graafinen suunnittelu ja taitto, yritysvideoiden ideointi ja organisointi
Kanavat: Painettu vuosikertomus, kevyet vuosikertomusverkkosivut
.
.
.
.
”Grass on ollut visuaalisen suunnittelun kumppanimme monikanavaisissa vuosikertomusprojeteissa vuodesta 2011. Olemme tyytyväisiä heidän kykyynsä visualisoida tarinaamme.”
Minna Avellan, Tikkurila Oyj
.
.