ToQyo Food Street

 

Tavoitteet:
Stockmannin alakerran kiireinen tunnelma piti rauhoittaa ja tavoitteena oli tarjota asiakkaille hetki, jolloin he tuntisivat olevansa muualla kuin ostoskeskuksessa. Myytävä ruokatuote oli jo hahmoteltu huippukokki Jesper Björkellin japanilaisten ruoka-annosten ympärille. Jesperin syvällinen näkemys japanilaisesta ruokakulttuurista antoi hyvät lähtökohdat konseptin luomiselle.

Ratkaisu:
Grass vastasi asiakkaan kanssa yhdessä konseptien ja brändin luomisesta. Vaikutteita haettiin tokiolaisesta ruokakulttuurista: hämyiset kujat, kuten Golden Gai, Yakitori Alley tai Memory Lane ovat paikkoja, joissa hyvä ruoka ja hetki pois kaupungin sykkeestä toteutuvat.

Graafista ilmettä haettiin vanhasta japanilaisesta manga- ja sarjakuvakulttuurista, johon lisättiin ripaus japanilaista hauskuutta ja leikkisyyttä. Graafista ilmettä tuotiin ravintolatilaan isoina seinämaalauksina, joiden avulla saimme aikaan kepeän ja leikkisän tunnelman.

Ravintolatila suunniteltiin yhteisöllisiä ruokakokemuksia silmällä pitäen, mutta myös palvelemaan kiireisiä kaupunkilaisia. Ravintolassa tarjoiltavat ja mukaan otettavat kulhot, ramenit ja bao-sämpylät ovat saaneet asiakkailta lämpimän vastaanoton.

Toqyo Food Street -konsepti on luotu palvelumuotoilu ja skaalautuvuus edellä, joten ravintoloita voidaan tulevaisuudessa nähdä muuallakin päin Suomea.

Toqyo Food Street – Love at first bite

 

 

Lyhyesti

Asiakas: Nordic Hospitality Partners Oyj

Palvelut: Ravintoloiden sisustussuunnittelu, strategia, sisällöntuotanto, digitaalinen mainonta, valokuvaus, graafinen suunnittelu,

Kanavat: Ravintoloiden tilat, painetut mainokset, Facebook, Instagram, Google-mainosverkko sekä mainosscreenit

 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.